خرید اتانول دارویی


از نظر شیمیایی هر ماده‏ ای که در فرمول شیمیایی آن عامل‏ هیدروکسیل وجود داشته باشد، یک الکل محسوب مى ‏شود. الکل اتانول از مشتقات هیدروکربن هاست که در آن‏ها هرمولکول، ترکیبی ازچند اتم هیدروژن و کربن مى ‏باشد. نهایت، یک عامل جانشین ‏یک اتم هیدروژن مى ‏گردد. و بنابر تعداد عامل الکل‏ها را یک یاچند ظرفیت مى ‏گویند.

اتانولی که در صنعت‏ مورد استفاده قرار می گیرد، از لحاظ ماهیت، هیچ‏ تفاوتی با اتانول طبی ندارد و هر دو همان الکل اتیلیک یا اتانول‏ هستند اما به دلایلی نظیر جلوگیری از سوءاستفاده از آن‏ها، .وزارت بهداشت کارخانجات تولید کننده الکل صنعتی را مکلف می کند، موادسمی، بد بوکننده (هم چون متانول یا عرق چوب) و مواد رنگین‏ کننده (هم چون پریدین) به آن بیافزایند.

در واقع در الکل صنعتی مقداری متانول نیز وجود دارد در حالیکه در الکل طبی تنها اتانول خالص وجود دارد.

 

شرحقیمت ها (به ریال)
اتانول طبی ۹۶% ، فله، تحویل درب کارخانه تولیدکنندههر لیتر ۳۸۰۰۰
اتانول صنعتی ۹۰% ، فله، تحویل درب کارخانه تولیدکنندههر لیتر ۳۶۰۰۰
اتانول مطلق ۵/۹۹% ، فله، تحویل درب کارخانه تولیدکنندههر لیتر ۹۰۰۰۰
اتانول طبی ۹۶% ، در ظرف ۱ لیتری شیشه ای کهربایی، تحویل درب داروخانههر بطری ۱۰۲۱۲۵
اتانول طبی ۹۶% ، در ظرف ۵/۲ لیتری شیشه ای کهربایی، تحویل درب داروخانههر بطری ۲۷۶۵۵۰
اتانول طبی ۷۰% ، در ظرف ۱ لیتری شیشه ای کهربایی، تحویل درب داروخانههر بطری ۹۳۴۰۰
اتانول طبی ۷۰% ، در ظرف ۵ لیتری پلی اتیلن، تحویل درب داروخانههر  گالن ۳۵۱۵۵۰
اتانول مطلق ۵/۹۹% ، در ظرف ۱ لیتری شیشه ای کهربایی، تحویل درب داروخانههر بطری ۱۶۶۷۵۰
اتانول مطلق ۵/۹۹% ، در ظرف ۵/۲ لیتری شیشه ای کهربایی، تحویل درب داروخانههر بطری ۳۸۲۵۰
اتانول صنعتی ۹۰% ، در ظرف cc450، تحویل درب فروشگاههر بطری ۲۲۸۷۵
اتانول صنعتی ۹۰% ، در ظرف cc600، تحویل درب فروشگاههر بطری ۳۵۶۵۰

دریافت قیمت روز اتانول

آیا مرجعی برای دریافت لیست قیمت روز اتانول های تولید در ایران وجود دارد؟ دولت چه نقشی در قیمت گذاری های این محصول دارد؟  قیمت روز اتانول بر اساس چه معیارهایی بدست آید؟  ما می توانیم شما را در این راستا کمک کنیم. به انجمن ما بپیوندید.

اتانول یا همان الکل در دو نوع طبی و صنعتی در ایران تولید می شود. بیشترین کاربرد این محصول در صنایع دارویی و آرایشی .بهداشتی و عطرسازی و نوع صنعتی ان یه عنوان سوخت می باشد الکل در ایران از چند ماده گندم، خرما، نیشکر و چغندر قند بدست می اید.

با توجه به اینکه ایران دارای منابع غنی از محصولات ذکر شده می باشد کارخانجات تولیدی الکل در سراسر ایران تاسیس شده اند.

 

فروش اتانول خوراکی – خرید الکل دارویی

بیشتر مصرف کنندگان الکل اتانول چه کسانی هستن؟ آیا می دانید الکل خوراکی از چه الی وارد بازار ایران شد؟

سالهای گذشته و از اوایل دهه ۱۳۸۰ شمسی الکل گندم اتحادیه، الکل خرما جهرم و الکل سه بار تقطیر شده نیشکر که فقط مصرف شرب خمر داشته و هیچ مصرف داروخانه ای هم ندارد به بازار آمد. الکل اتانول ۷۰ درصدکه به عنوان ماده ضد عفونی در داروخانه ها به فروش می رسد ، متاسفانه به علت ارزان و در دسترس بودن ، مورد مصرف خوراکی برخی از جوانان قرار می گیرد. این محصولات از چند سال گذشته توسط شرکتهای پخش در سوپرمارکت ها نیز عرضه می شود.

اغلب افراد مصرف کنندگان الکل سفید، جوانان هستند که در اثر مصرف بی رویه موجب می شود پس از چند سال به بیماری هایی نظیر عارضه کبد چرب شده و به دنبال آن کبد کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند سموم بدن را دفع کند.

کاربرد اتانول

اتانول ۹۶ درصد پزشکی

اتانول ۹۶

وقتی در پزشکی و دارویی حرف از الکل می شود منظور همان اتانول ۹۶ درصد است. اتانول یا الکل اتیلیک یا اتیل الکل ترکیب شیمیائی با بوی تند و دارای خاصیت احتراق است که در نوشیدنی‌های الکلی نیز وجود دارد. الکل ۷۰-۹۰ درجه از ۹۶ درجه قوی تر خواهد بود چون اثر باکتریسیدی اتانول مرهون دناتوره کردن پروتئین باکتری است. این عمل در حضور اب امکان پذیر است به همین جهت الکل ۷۰ درجه در عرض ۲ دقیقه حدود ۹۰% باکتری های پوست را میکشد به شرطی که رطوبت ان در روی پوست به طور طبیعی خشک شود. ایزوپروپیل الکل نیز به عنوان ضد عفونی کننده به کار میرود ولی چون که گشاد کننده عروق سطحی است چنانچه برای ضد عفونی محل تزریق به کار رود به هنگام ورود سوزن به داخل پوست احتمال خونریزی موضعی ناشی از پارگی مویرگ ها وجود خواهد داشت. اتانول در غلظت کمتر از ۳۰% بی اثر می باشد. اتانول بر ویروس های لیپوفیل و بسیاری از قارچ ها موثر است علیه باسیل سل فعالیت عالی دارد ولی بر ویروس های اب دوست و اسپور باکتری ها بی تاثیر میباشد. چون زود تبخیر میود لذا تاثیر عملکرد ان بر روی سطوح ناکافی خواهد بود. در مورد ضد عفونی درجه تب و یا استتوسکوپ حداقل باید ۱۰ دقیقه زمان صرف کرد. لنز نباید رطوبت الکل داشته باشد زیرا تماس مستقیم الکل با قرنیه به ان اسیب میرساند.

 

الکل اتیلیک ۹۶ درصد قیمت

قیمت الکل اتیلیک ۹۶ درصد

در کشور ایران الکل را از ضایعات کشاورزی از جمله شیره ی چغندر و باگاس نیشکر تولید میکنند الکل بدست امده از ستون ملاس وارد ستون آب و الکل شده و آب زده میشود که درجه این الکل ۴۰-۵۰ درجه است به این ستون دو کندانسور وصل میشود که برای جداسازی ناخالصی مانند الکل سنگین و آلدئید استفاده می شوند.

قیمت فروش الکل متانول ، بنزیل الکل، اتانول

تاثیر الکل صنعتی بر روی پوست

نمیتوان گفت که تاثیر الکل روی پوست دقیقا خوب است یا بد، اما تاثیر طبیعی الکل روی چوست خشکی چوست میباشد که آن هم بستگی به نوع الکل دارد انواع الکلی که موجب ایجاد آثار منفی بر روی پوست میشود عبارتند از الکل های معمولی، اتیلیک،متانلو ، اتانول ، اتیلیک، بنزیل الکل،ایزوپروپیل الکل که این نوع الکلها با شکستن سد محافظتی  پوست باعث خشکی پوست میشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.